Twitter is going to add ‘bookmaker’ facility

Twitter is going to add ‘bookmaker’ facility

0

Micro blogging site Twitter is experimenting with new features. This new feature called ‘bookmarks’ allows the user to save a tweet after reading it. Keystone Coleman, head of the company’s product division, said in a tweet that the new feature named #WeFFroller is working.

In October this year, Twitter has said that they are creating a bookmarking feature to save tweets. This feature allows the subscriber to flag the tweet personally. And you can read tweets at leisure time. A previous demo showed how the bookmark function can work, when a user clicks on a tweet corner button, a menu pops out and the ‘Add Bookmarks’ option will appear here.

Although not officially commenting on Twitter, a spokesman for the organization said, “More details about bookmarks, of course, we will certainly declare officially.According to the latest margin, there are 330 million monthly active users on Twitter. Which is 4 percent more than the same period last year.

Please comment, if you want to know your opinion.Because the next post topics are selected depending on your comment.

Become an “IT writer” you can “Guest post” to this site


টুইটারে ‘বুকমার্কস’ সুবিধা যুক্ত হতে যাচ্ছে

মাইক্রো ব্লগিং সাইট টুইটার নতুন ফিচার নিয়ে পরীক্ষা চালাচ্ছে। ‘বুকমার্কস’ নামের নতুন এই ফিচারে ব্যবহারকারী পছন্দমতো কোনো টুইট পরে পড়ার জন্য সেভ করে রাখতে পারবে। প্রতিষ্ঠানের পণ্য বিভাগের প্রধান কিথ কোলম্যান এক টুইটে জানান, #সেইভফরলেটার নামের নতুন ফিচারটির কাজ হচ্ছে।

চলতি বছর অক্টোবরে টুইটার জানিয়েছিল, টুইট সংরক্ষণ করে রাখার জন্য তারা একটি বুকমার্কিং ফিচার তৈরি করছে। এই ফিচারের মাধ্যমে গ্রাহক ব্যক্তিগতভাবে টুইট ফ্ল্যাগ করে রাখতে পারবেন। আর অবসর সময়ে টুইটগুলো পড়তে পারবেন। পূর্বের একটি ডেমো’তে দেখা গেছে, কীভাবে বুকমার্ক ফাংশন কাজ করতে পারে ব্যবহারকারীরা একটি টুইটের কোনার বাটনে ক্লিক করলে, একটি মেনু পপ আউট হবে এবং এখানে ‘বুকমার্ক যোগ করুন’ অপশনটি প্রদর্শিত হবে।

টুইটার এ ব্যাপারে আনুষ্ঠানিক কোনো মন্তব্য না করলেও প্রতিষ্ঠানের একজন মুখপাত্র জানান, ‘বুকমার্কস নিয়ে আরও বিস্তারিত আসলে অবশ্যই আমরা আনুষ্ঠানিক ঘোষণা দিব।সর্বশেষ প্রান্তিক অনুযায়ী, টুইটারে ৩৩০ মিলিয়ন মাসিক সক্রিয় ব্যবহারকারী রয়েছে। যা আগের বছরের একই সময়ের তুলনায় ৪ শতাংশ বেশি।

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY