Facebook launches ‘Disaster Map’ in India

Facebook launches ‘Disaster Map’ in India

0

Facebook Disaster Map will tell people who are victims of natural disaster at some places. Facebook has launched this feature in June this year, but Facebook has recently introduced the feature to Facebook.

It is known that with the help of this disaster map, the local administration and its related charities will take immediate action. This will reduce the number of dead lives.Recently, in Puerto Rico, a powerful hurricane ran the disaster map test in the affected areas of ‘Maria’, Social Giant Facebook. During this time, the National Disaster Management Authority (NDMA) and charity agency SEEDs participated with Facebook.

This is the continuation of this disaster map in India. However, this Disaster Map allows only local administration and various charities to receive information.Head of Facebook’s South Asia program Ritesh Mehta said that during the natural disaster, a secure source of accurate information is on Facebook. Through Facebook it is very easy to know that the condition of the people in the place of disaster. It is easy to take the right steps at the right time.

Please comment, if you want to know your opinion.Because the next post topics are selected depending on your comment.

Become an “IT writer” you can “Guest post” to this site


ভারতে চালু হলো ফেসবুকের ‘ডিজাস্টার ম্যাপ’

প্রাকৃতিক দুর্যোগের সময় ভুক্তভোগী নাগরিকরা কোন স্থানে অবস্থান করছে তা মানচিত্রের মাধ্যমে জানান দেবে ফেসবুকের ডিজাস্টার ম্যাপ। চলতি বছরের জুনে ফেসবুকের এই ফিচারটি চালু হলেও সম্প্রতি এই ফিচারটির সঙ্গে ভারতবাসীকে পরিচয় করে দিয়েছে ফেসবুক কর্তৃপক্ষ।

জানা যায়, এই ডিজাস্টার ম্যাপের সাহায্য নিয়ে স্থানীয় প্রশাসন ও এই সংক্রান্ত দাতব্যসংস্থা অতি দ্রুত কোনো পদক্ষেপ নিতে পারবে। এতে প্রাণহানীর সংখ্যা কমে যাবে।সম্প্রতি পুয়ের্তো রিকোতে শক্তিশালী হ্যারিকেন ‘মারিয়া’য় আক্রান্ত এলাকায় এই ডিজাস্টার ম্যাপের পরীক্ষা চালায় সোশ্যাল জায়ান্ট ফেসবুক। এ সময় ফেসবুকের সঙ্গে অংশ নেয় ন্যাশনাল ডিজাস্টার ম্যানেসমেন্ট অথরিটি (এনডিএমএ) এবং দাতব্য সংস্থা এসইইডিএস।

এরই ধারবাহিকতায় ভারতে এই ডিজাস্টার ম্যাপের চালু হলো। তবে এই ডিজাস্টার ম্যাপটি থেকে শুধু মাত্র স্থানীয় প্রশাসন এবং বিভিন্ন দাতব্য সংস্থা তথ্য গ্রহণ করতে পারবে।এ বিষয়ে ফেসবুকের দক্ষিণ এশিয়ার প্রোগ্রাম হেড রিতেশ মেহতা বলেন, প্রাকৃতিক দুর্যোগের সময় সঠিক তথ্যের একটি নিরাপদ উৎস ফেসবুক। ফেসবুকের মাধ্যমে খুব সহজেই জানা যায় দুর্যোগকালীন অবস্থায় সেই স্থানের লোকজনের অবস্থা। এতে সহজেই সঠিক সময়ে সঠিক পদক্ষেপ নেয়া যায়।

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY