Some of us misunderstandings about SEO

Some of us misunderstandings about SEO

0

Let’s first know what SEO is and why your site will do SEO.The meaning of SEO is S = Search E = Engine Optimization Zero Bangla is a lot of inventory in such a way that the search engine will tell you the type of website, type of activity, search engine, so that the service or activities you are running on the Internet As the search engine understands the robots and accordingly the visitor may just show your site in front of them.

All the search engines in the world create a robot or system, by registering them, the information is listed on their engines and the visitor only asks them to search their list. In this case, every search engine collects this information in accordance with a specific rule, and the process of collecting search engine information and providing information about our site, which we call search engine optimization or short, SEO.If you do not have SEO on your website, then the search engine will not be able to get information about your website, and therefore, you can not give the visitor to your website. If your visitor does not come to your website then you will not be able to increase sales of your product or service. By doing so, your competitor will go much further than you and you will not be able to sell your business due to which your business will be falling downwards.

Please comment, if you want to know your opinion.Because the next post topics are selected depending on your comment.

Become an “IT writer” you can “Guest post” to this site


SEO সম্পর্কে আমাদের কিছু ভুল ধারনা

আগেই জেনে নেয়া যাক SEO কি এবং কেন আপনার সাইট এর SEO করবেন/করাবেন।SEO এর পুরা অর্থ হচ্ছে S = Search E = Engine O Optimization জার বাংলা অর্থ অনেকটা এমন ভাবে করা জায় যে, সার্চ ইঞ্জিন কে আপনি আপনার ওয়েবসাইট এর ধরন, কার্যক্রম ইত্যাদি সার্চ ইঞ্জিন কে বুঝিয়ে দিবেন যাতে করে আপনি ইন্টারনেট এ যে সেবা অথবা কার্যক্রম চালাচ্ছেন তা যেন সার্চ ইঞ্জিন এর রোবট বুঝতে পারে এবং সেই অনুযায়ী ভিজিটর চাওয়া মাত্র আপনার সাইটকে তাদের সামনে প্রদর্শন করতে পারে।

পৃথিবীর সকল সার্চ ইঞ্জিন শুধু মাত্র একটি রোবট বা সিস্টেম তৈরি করেন জার মাধ্যমে তারা অন্যদের তথ্য তাদের ইঞ্জিন এ তালিকাভুক্ত করেন এবং ভিজিটর চাওয়া মাত্র তারা তাদের তালিকা খোজ করে তথ্য প্রদান করেন। এক্ষেত্রে প্রতিটা সার্চ ইঞ্জিন একটি নির্দিষ্ট নিয়ম মেনে এই তথ্য সংগ্রহ করেন এবং সার্চ ইঞ্জিন এর তথ্য সংগ্রহ করার প্রক্রিয়া এবং আমাদের সাইট এর তথ্য প্রদান করার প্রক্রিয়া কে আমরা সার্চ ইঞ্জিন অপটিমাইজেশন বা সংক্ষেপে এস,ই,ও (SEO )বলি।

আপনি যদি আপনার ওয়েবসাইট এর SEO না করান তাহলে সার্চ ইঞ্জিন আপনার ওয়েবসাইট সম্পর্কে তথ্য পাবে না আর এইজন্য সে আপনার অয়েবসাইট এ ভিজিটর ও দিতে পারবে না। আপনার ওয়েবসাইট এ যদি ভিজিটর ই না আসে তাহলে আপনি আপনার পণ্য বা সেবার তেমন বিক্রি বাড়াতে পারবেন না। এতে করে আপনার কম্পিটিটর রা আপনার থেকে অনেক এগিয়ে যাবে এবং আপনি অটো বিক্রি না পাওয়ার কার

সংগৃহীত

Md Ismail Hossain

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY