Do not click on that links

Do not click on that links

0

Links to youtube videos can come in the message of interesting video. Experts advised to be careful not to click on these links. Recently, miscreants got a scam or cheat trap on Facebook. Once clicked on such links, it can fill the harmful virus in the phone or computer.

Experts say that such a video link can come from a friend on Facebook Messenger. Do not click on the link to the YouTube video sent to a friend in Messenger. Scam it It’s spreading fast now. There may be a video link with your name and emoji in messenger. Clicking on can move to fake YouTube channel. Tell him to download a fake flash player. From this there may be a virus on mobile or computer. The message was tempted to click on the YouTube link.

Clicking on the YouTube link to watch the video, programs that are installed can steal data from a mobile or a computer. In addition to this, the message will be sent to everyone on your Facebook Messenger or contact list and send that link. Apart from this, there are many strategies to download more fake programs. Start showing spam and fake ads on your phone and computer.

Please comment, if you want to know your opinion.Because the next post topics are selected depending on your comment.

Become an “IT writer” you can “Guest post” to this site


যে লিংকে ক্লিক করবেন না

আকর্ষণীয় ভিডিওর কথা বলে মেসেঞ্জারে ইউটিউব ভিডিওর লিংক আসতে পারে। এসব লিংকে ক্লিক করা থেকে সাবধান থাকার পরামর্শ দেন বিশেষজ্ঞেরা। সম্প্রতি ফেসবুকে এমনই একটি স্ক্যাম বা প্রতারণার ফাঁদ পেতেছে দুর্বৃত্তরা। একবার এ ধরনের লিংকে ক্লিক করা হলে ফোন বা কম্পিউটারে বিভিন্ন ক্ষতিকর ভাইরাসে তা ভরিয়ে ফেলতে পারে।

বিশেষজ্ঞেরা বলছেন, ফেসবুক মেসেঞ্জারে কোনো বন্ধুর কাছ থেকে এ ধরনের ভিডিও লিংক আসতে পারে। মেসেঞ্জারে কোনো বন্ধুর পাঠানো ইউটিউব ভিডিওর লিংক তাই হুট করে ক্লিক করবেন না। এটা স্ক্যাম। এটি এখন দ্রুত ছড়াচ্ছে। মেসেঞ্জারে আপনার নামে এবং ইমোজিসহ ভিডিও লিংক আসতে পারে। এতে ক্লিক করলে ভুয়া কোনো ইউটিউব চ্যানেলে চলে যেতে পারেন। সেখান ভুয়া ফ্ল্যাশ প্লেয়ার ডাউনলোড করতে বলে। এ থেকে মোবাইল বা কম্পিউটারে ভাইরাস চলে আসতে পারে। ওই বার্তায় ইউটিউব লিংকে ক্লিক করতে প্রলুব্ধ করা হয়।

ইউটিউব লিংকে ভিডিও দেখার আশায় ক্লিক করে যেসব প্রোগ্রাম ইনস্টল হয় তা মোবাইল বা কম্পিউটার থেকে তথ্য চুরি করে নিতে পারে। এর পাশাপাশি আপনার ফেসবুক মেসেঞ্জার বা কনটাক্ট লিস্টে থাকা সবার কাছে বার্তা এবং ওই লিংকটি পাঠিয়ে দেয়। এ ছাড়া আরও ভুয়া প্রোগ্রাম ডাউনলোড করতে নানা কৌশল খাটায়। আপনার ফোন ও কম্পিউটারে স্প্যাম ও ভুয়া বিজ্ঞাপন দেখাতে শুরু করে।

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY