5 Best Graphic Marketplace for Graphics Designers

5 Best Graphic Marketplace for Graphics Designers

0

Today, you will introduce yourself to some of the websites where you can sing your Graphics Design career. Do not talk about friends.

1. Creative Market

Designers have a great website creative market.Creative Market is one of the most online markets where you can sell designs.Do not create it anymore, such as Graphics, Business Cards, Fronts, photos, even 3D assets.And there is no ProCycle Exclusive Look In.You can price your mind and not do it once, if you want, you can sell it hundreds of times here and you can bring 70% of your money in your pocket.

2. Design Cuts

This website is one of the world’s largest designers here. Here you can sell more patterns, brushes, backgrounds, fonts, graphics and more.

3. Art Web

This is an E-commerce website. Here you can upload your art pictures and which will go to the whole world and if they like it then they will buy your design.

4. Etsy

Etsy is a Gourdal E-commerce website. Here you can sell creative looking Design. That would be your hand made. Here you can sell your creative works made by yourself, if you want.

05. MyFonts

I do not know if Typography can be much better, there is a better place for them. I think if you are a good typography. If you think you can make a great and stylish font, then you have an account here. (Font is art but how to create TTF Front if you want to know if you want to tweet here I will write a blog for you how to create a TTF font)

Please comment, if you want to know your opinion.Because the next post topics are selected depending on your comment.

Become an “IT writer” you can “Guest post” to this site


গ্রাফিক্স ডিজাইনারদের জন্য ৫ টি ভালো মার্কেটপ্লেস

আজ আপনাদের সবাইকে এমন কিছু ওয়েবসাইট এর সাথে পরিচয় করিয়ে দিব যেখানে আপনি আপনার Graphics Design এর ক্যারিয়ার গোরতে পারেন। কথা না বন্ধু কাজে লেগে যাবো।

1. Creative Market

ডিজাইনারদের একটি ভালো লাগার ওয়েবসাইট ক্রিয়েটিভ মার্কেট। ক্রিয়েটিভ মার্কেট হচ্ছে অন্যতম অনলাইন মার্কেট যেখানে আপনি ডিজাইন বিক্রি করতে পারবেন। সেটা আপনি জাই তৈরি করুন না কোন, যেমনঃ Graphics, Business Cards, Fronts, photos, even 3D assets. আর এখানে কোন প্রোকার Exclusive Look in নেই। আপনি আপনার মনের মতো দাম বসাতে পারেন এবং সেটি একবার না, আপনি চাইলে হাজার বার বিক্রি করতে পারেন এখানে এবং আপনি প্রোতিটি বিক্রি থেকে ৭০% টাকা আপনার পকেটে আনতে পারবেন।

2. Design Cuts

এই ওয়েবসাইটি পুরো বিশ্বের মদ্ধে অন্যতম এখানে অনেক বড় বড় ডিজাইনার কাজ করে থাকে। এখানে আপনি Patterns, brushes, backgrounds, fonts, graphics সহ আরো অনেক কিছু বিক্রি করতে পারবেন।

3. Art Web

এইসাইটি হচ্ছে এক কথায় একটি E-commerce ওয়েবসাইট। এখানে আপনি আপনার করা আর্ট ছবি আপলোড করতে পারবে এবং যা পুরো বিশ্বের মানুষের কাছে চলে যাবে এবং তাদের যদি ভালো লাগে তাহলে আপনার ডিজাইটি তারা কিনে নিবে।

4. Etsy

Etsy একটি গ্রোবাল E-commerce ওয়েবসাইট। এখানে Creative looking Design আপনি বিক্রি করতে পারবেন। যেটা আপনার হাতের তৈরি হতে হবে। এখানে নিজের হাতে তৈরি করা কিছু ক্রিয়েটিভ কাজ আপনি চাইলে বিক্রি করতে পারেন।

5. MyFonts

যারা Typography অনেক ভালো পারেন তাদের জন্য এর চেয়ে ভালো জায়গা আছে কিনা আমার জানা নেই। আমি মনে করি আপনি যদি একজন ভালো Typography হয়ে থাকেন। যদি মনে করেন আপনি অনেক ভালো এবং Stylish Font বানাতে পারবেন তাহলে আপনি এখানে একটি একাউন্ট করুন। (Font তো আর্ট করলেন কিন্তু কিভাবে TTF Front তৈরি করবেন তা যদি জানতে চান তাহলে এখানে টিউমেন্ট করুন আমি আবার আপনাদের জন্য একটি ব্লগ লিখবো যে কিভাবে TTF Font তৈরি করতে হয়)

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY