Graphic Design’s Awesome A Charming (Design Theory) Bengali Version Free PDF

Graphic Design’s Awesome A Charming (Design Theory) Bengali Version Free PDF

0

We are all familiar with Graphics Design.The following is true of the books that need to know better about being a good designer.Nowadays, many questions are ‘Graphics Design’? Here’s a fun thing: there is no need to know a Degree for Graphics Design.Graphics and Design are presented differently if they are presented separately – Graphics refers to what is visible.And Design means any plan or drawing.

So, at the beginning of the design, we have a good idea about proper design theory.And those theoretical ideas are expected to be found in this book. Read yourself, help others to read.

Download link: DesignTheory.pdf

What is in the book:
  • Basic discussion (1-5)
  • Graphic Design (6-10)
  • Design Theory (11-27)

There are only 27 pages in this book. This book has inspired me so much that it has transformed me into a successful designer.So you can not share them. Read also and do not forget to give us feedback.

Please comment, if you want to know your opinion.Because the next post topics are selected depending on your comment.

Become an “IT writer” you can “Guest post” to this site


Graphic Design এর বিস্ময়কর একটি চমক (Design Theory) Bangla version free pdf

আমরা কমবেশী সবাই Graphics Design এর সাথে পরিচিত। একজন ভালো ডিজাইনার হতে গেলে যে বিষয়গুলো সম্পর্কে ভালো ভাবে জানা দরকার সেসব নিম্নোক্ত বইটিতে যথার্থতা রয়েছে। আজকাল অনেকের একটা প্রশ্ন ‘Graphics Design’ কি? এখানে একটা মজার ব্যাপার হচ্ছে-Graphics Design জানতে কোনো Degree-এর প্রয়োজন হয় না।Graphics আর Design শব্দ দুটিকে যদি আলাদা আলাদা ভাবে উপস্থাপন করা হয়, তখন দেখা যাবে – Graphics বলতে বোঝায় যা কিছু দৃশ্যমান। আর Design বলতে কোনো plan অথবা Drawing(নকশা) বোঝায়।তাই ডিজাইনের শুরুতে আমাদের যথার্থ ডিজাইন থিওরী সম্পর্কে ভালো ধারণা থাকতে হবে। আর সেসব থিওরীক্যাল ধারণা আশা করি এই বইটাতে পাওয়া যাবে। আপনার নিজে পড়ুন, অন্যদেরকে পড়তে সাহায্য করুন।

Download link: DesignTheory.pdf
বইটিতে যা যা রয়েছে:
  • প্রাথমিক আলোচনা (১-৫)
  • গ্রাফিক ডিজাইন (৬-১০)
  • ডিজাইন থিওরী (১১-২৭)

মাত্র ২৭টি পেইজ রয়েছে এই বইটিতে। এই বইটা আমাকে এতোটাই অনুপ্রাণিত করেছে যে, আমাকে সফল ডিজাইনারে রুপান্তর করেছে। তাই আপনাদেরকে শেয়ার না করে পারলাম না। আপনারাও পড়ুন আর আমাদেরকে ফিডব্যাক জানাতে ভুলবেন না।

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY