How to competition in the market

How to competition in the market

0
Technology Networking Connection Global Communication Concept

If you are doing business then you have to do something different from others. Here is the place to show your creativity. Many people know that I write here but many people do not know. So hope you’ll like it.

Product quality

Of course the quality of the product should be good, the price is not low, the quality will be good.

What the product is selling

Selling products that are available in almost all places. Do you think that you can sell it online at the product shop next door? It will be a lot of trouble, so choose whether to select a product that is not easily available but there is a demand.

Whether it is easy to use

Whether it is easy to use, whether it is easy to use, to understand how to use a product, it takes two hours to buy and one is selling a product that can be used very easily, in 2 minutes the buyer understands how to use, the buyer will buy the car .

Whether it is safe

The very important thing is whether you are safe, whether it is safe, whether it is electronic food, food products, beauty products, etc., is not safe. Check it out well and sell it. And remember that the buyer believes you do not face the front of you.

Water Proof Product

If the water proof is possible to sell the product that is trying to sell, then try to sell water proof products.

Product Packaging

It’s very important how you’re doing product packets. Suppose a soldier sold, given a polythene in it would be interesting to the buyer. Your competitors did not sit but they made their company’s logo designs in a variety of ways and made shopping bags etc.

Whether using celebrity

You see that the product that you are selling uses a celebrity or you can find out, then add that way, hopefully there will be many cells there.

Whether the value is tested from any trusted place

The value of the product that is selling is tested by a good institution and it is the achievement of many important people’s trust. Others may not notice these for profit, and people will buy from less available, so if you can do something here, then hope you’ll be ahead.

If your product is “service”

Good customer service

Customer Service – This is the most important service at all. There may be some services that do not have a solution, but when you are competing, you must give good service, good use, the time when this service is offered. Hopefully it will be better to do something else than everyone else.

24 hours, 7 days service

24 hours service day 7 days, if you can see if it is possible you will be very much ahead

Fast delivery

Fast Delivery is very important, if you say delivery within 24 hours, then do that, if that is not possible, then say that which is possible. It’s 48 hours for 24 hours, it’s not good for you.

Whether the website is easy to order

If there is a website, there is a system of order from where it can be as easy as possible. Make it easy to order online, you can take more money to design it, but keep in mind that the results will be good for you.

Please comment, if you want to know your opinion.Because the next post topics are selected depending on your comment.

Become an “IT writer” you can “Guest post” to this site


কিভাবে প্রতিযোগিতা করবেন মার্কেটে

বিজনেস করছেন তাহলে তো অন্যদের থেকে আলাদা কিছু করতেই হবে এখানে ই আপনার ক্রিয়েটিভিটি দেখানোর জায়গা। এখানে যেগুলি লিখলাম অনেকেই জানেন এগুলি কিন্তু আবার হয়ত অনেকেই জানেন না। তাই ভালো লাগবে আশা করি।

প্রোডাক্ট এর মান

অবশ্যই প্রোডাক্ট এর মান ভালো হতে হবে, দাম কম না, মান ভালো হতে হবে।

কি প্রোডাক্ট বিক্রি করছেন

এমন প্রোডাক্ট বিক্রি করছেন যেগুলা মোটামুটি সব জায়গায় পাওয়া যায়। মনে করেন যে প্রোডাক্ট বাসার পাশের দোকানে পাওয়া যায় সেটা আপনি অনলাইন এ বিক্রি করতে পারবেন কি? অনেক কষ্ট হবে, তাই এমন প্রোডাক্ট নির্বাচন করা যায় কিনা দেখেন যেগুলি খুব সহজেই পাওয়া যায় না কিন্তু চাহিদা আছে

ব্যবহার সহজ কিনা

যেটা বিক্রি করছেন সেটা ব্যবহার করতে সহজ কিনা, একটা প্রোডাক্ট কিভাবে ব্যবহার করতে হয় সেটা বুঝতেই যদি ক্রেতার দুই ঘন্টা লাগে আর আর একজন এক রকম প্রোডাক্ট বিক্রি করছে যেটা খুব সহজেই ব্যবহার করা যায়, ২ মিনিটে ক্রেতা বুঝে ফেলে কিভাবে ব্যবহার করতে হবে তাহলে ক্রেতা কারটা কিনবে।

নিরাপদ কিনা

খুব গুরুত্বপূর্ণ বিষয় হচ্ছে যেটা আপনি দিচ্ছেন সেটা নিরাপদ কিনা, ইলেকট্রনিক জিনিস হলে তো অবশ্যই টা ছাড়া খাবার, বিউটি প্রোডাক্ট ইত্যাদি ইত্যাদি যেটা দিচ্ছেন সেটা নিরাপদ কিনা। এটা ভালো করে জাচাই করে বিক্রি করেন। আর এটা মনে রাখবেন ক্রেতা জিনিসটা সামনা সামনি না দেখে আপনার কাছ থেকে কিছে বিশ্বাস করে।

ওয়াটার প্রুফ প্রোডাক্ট

যে প্রোডাক্ট বিক্রি করতে চাইছেন সেটা যদি ওয়াটার প্রুফ সম্ভব হয় তাহলে ওয়াটার প্রুফ প্রোডাক্ট বিক্রি করার চেস্টা করেন

প্রোডাক্ট প্যাকেজিং

এটা খুব গুরুত্বপূর্ণ যে আপনি প্রোডাক্ট এর প্যাকেট কিভাবে করছেন। ধরেন একটা শারি বিক্রি করলেন, দিলেন একটা পলিথিন এর মধ্যে সেটা কি ক্রেতার কাছে আকর্ষণীয় হবে। আপনার প্রতিযোগীরা কিন্তু বসে নাই তারা কিন্তু তাদের কোম্পানির লোগো আর বিভিন্ন ভাবে ডিজাইন করে শপিং ব্যাগ ইত্যাদি জিনিস বানিয়ে নিয়েছে।

সেলেব্রিটি ব্যবহার করে কিনা

আপনি যে প্রোডাক্ট বিক্রি করছেন সেটা কোন সেলেব্রিটি ব্যবহার করে কিনা সেটা বের করতে পারেন কিনা দেখেন, তারপর সে ভাবে অ্যাড দেন, আশা করা যায় অনেক সেল হবে সেখানে।

মান কোন বিশ্বস্ত জায়গা থেকে পরীক্ষিত কিনা

যে প্রোডাক্ট বিক্রি করছেন সেটার মান পরীক্ষিত কোন ভালো ইন্সটিটিউট থেকে এটা ও অনেক গুরুত্বপূর্ণ মানুষের বিশ্বাস অর্জনে। অন্যরা হয়ত বেশি লাভ করার জন্য এগুলি লক্ষ্য করবে না, আর কম পাওয়া যায় দেখে মানুষ কিনবে তাই এখানে যদি আপনি কিছু করতে পারেন তাহলে কিন্তু আপনি ই এগিয়ে থাকবেন আশা করি।

যদি আপনার প্রোডাক্ট যখন “সার্ভিস”

ভালো কাস্টমার সার্ভিস

প্রথমেই কাস্টমার সার্ভিস- এটা সব থেকে গুরুত্বপূর্ণ একটা সার্ভিস এ। কিছু কিছু সার্ভিস হয়তো আছে যাদের কাছ থেকে না নিয়ে উপায় নাই কিন্তু আপনি যখন প্রতিযোগিতা করছেন আপনাকে অবশ্যই ভালো সার্ভিস দিতে হবে, ভালো ব্যবহার, যে সময় বলেছেন সে সময় এ সার্ভিস দেয়া। সবার থেকে অন্য রকম কিছু করেন আশা করি ভালো হবে।

২৪ ঘন্টা, ৭ দিন সার্ভিস

২৪ ঘন্টা সার্ভিস সপ্তাহে ৭ দিন, দেখেন সম্ভব হয় কিনা তাহলে আপনি অনেকটাই এগিয়ে থাকবেন

দ্রুত ডেলিভারি দেয়া

দ্রুত ডেলিভারি দেয়া খুব গুরুত্বপূর্ণ বিষয়, আপনি বলেছেন ২৪ ঘণ্টার মধ্যে ডেলিভারি দিবেন তাহলে সেটাই করুন, যদি সেটা সম্ভব না হয় তাহলে যেটা সম্ভব সেটাই বলুন। ২৪ ঘণ্টা বলে ৪৮ ঘণ্টা করলে সেটা আপনার জন্য ভালো না হবার ই কথা।

ওয়েবসাইটে অর্ডার সহজ কিনা

যদি ওয়েবসাইট থাকে, সেখান থেকে অর্ডার দেয়ার বাবস্থা থাকে তাহলে সেটা যতটা সহজ করা যায় করুন। অনলাইন এ অর্ডার করার পদ্ধতি সহজ করুন, সেটা ডিজাইন করতে আপনার বেশি টাকা লাগতে পারে কিন্তু মনে রাখবেন ফলাফল আপনি ভালো পাবেন।

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY